Jak już wcześniej informowaliśmy TUTAJ nadarzyła nam się okazja do przeprowadzenia wywiadu z wydawcą My.com odpowiedzialnym za europejską lokalizację gry MMORPG Revelation Online. Dzisiejszego dnia otrzymaliśmy odpowiedzi na zadane pytania, których udzielił Fabien Alexandre, producent Revelation Online na Amerykę Północną i Europę.
Specjalne podziękowania należą się Aleksandrze z firmy Marchsreiter, to dzięki niej nasze pytania trafiły do My.com.
Zapraszamy do lektury (jest tego sporo).
- Zacznijmy od najbardziej oczywistego i najczęściej zadawanego pytania. W jakim modelu płatności gra zostanie wydana na rynku zachodnim (F2P/B2P/P2P)?
- Masz rację, jest to bardzo ważny punkt. Niestety w tym momencie nie możemy jeszcze ujawnić szczegółów na ten temat. Mogę natomiast potwierdzić, że nie rozważamy modelu subskrypcji.
- Jeśli F2P, to jakiego typu przedmiotów/usług możemy spodziewać się w sklepie premium?
- Ciężko pracujemy nad lokalizacją sklepu. W wersji od NetEase istnieje bogata oferta przedmiotów kosmetycznych, które chcemy także udostępnić graczom z Zachodu.
- Gra będzie posiadała system kont premium? Jeśli tak, to z jakimi bonusami?
- Jest to częścią poważniejszych decyzji, które musimy jeszcze podjąć, dlatego nie mogę ujawnić na razie szczegółów.
- Zamierzacie udostępnić graczom możliwość zakupy founder’s pack? Jeśli tak, to czy możecie uchylić rąbka tajemnicy co do terminu rozpoczęcia sprzedaży, zawartości oraz ceny?
- Chcielibyśmy stworzyć atrakcyjną ofertę dla graczy, którzy najbardziej oczekują premiery gry oraz chcą uczestniczyć w jej rozwoju od początku. Paczki będą dostępne przed rozpoczęciem zamkniętych beta-testów.
- Możecie powiedzieć coś więcej o fizycznej lokalizacji serwerów, czy europejscy gracze muszą martwić się o wysoki ping?
- My.com ma ogromne doświadczenie w serwisie Skyforge i Armored Warfare na Zachodzie. Zarówno gracze z Europy, jak i Ameryki Północnej otrzymają najwyższej jakości serwis także dla Revelation Online.
- Jakie wersje językowe otrzymamy na początek oraz czy zamierzacie w przyszłych aktualizacjach rozszerzać ofertę językową?
- Zaczniemy od wersji angielskiej, niemieckiej i francuskiej. Dodanie dalszych języków będziemy rozważać już po premierze gry.
- Możecie już zdradzić przybliżony termin rozpoczęcia pierwszych beta testów?
- Pierwszy test odbędzie się już jesienią tego roku.
- Jak wielu graczy zamierzacie zaprosić do CBT?
- W pierwszym zamkniętym teście weźmie udział jedynie ograniczona liczba graczy, będziemy natomiast znacznie zwiększać liczbę zaproszeń do kolejnych testów.
- Planujecie udostępnienie Revelation Online za pośrednictwem platformy Steam?
- Nie mamy jeszcze planów w tym kierunku.
- Gra posiada system Pk, o tym już wiemy, ale czy będzie on w jakiś sposób ograniczany, czy walka będzie możliwa na wszystkich mapach, czy tylko wybranych strefach pvp?
- System będzie ograniczony poziomem i regionem. W Revelation Online znajdziemy obszary, gdzie open world PvP będzie niedostępne. Gracz będzie musiał także osiągnąć co najmniej 40. poziom, aby uczestniczyć w open world PvP.
- Będzie podział serwerów na PvP i PvE?
- PvP będzie w Revelation Online opcjonalne poprzez “peace mode”. Gracze mogą zdecydować, czy w nim uczestniczyć, czy nie, ale nie będziemy dzielić graczy na różne serwery.
- Serwery będą podzielone na kanały? Jeśli tak to jak dużo graczy będzie mogło grać na jednym kanale?
- Ustawienia techniczne serwerów nie zostały jeszcze sfinalizowane, ale np. w trybie PvP pomiędzy serwerami będą mogły uczestniczyć tysiące graczy.
- Jak długa droga czeka graczy do maksymalnego poziomu (endgame)? Będzie to wymagający poświęcenia dużego nakładu czasu proces czy raczej zabawa na kilka godzin?
- Zabawa na maksymalnym poziomie będzie na pewno osiągalna, ponieważ wiele świetnych aspektów rozgrywki, jak rajdy czy funkcje gildii, przeznaczyliśmy dla graczy wysokich poziomów. Revelation Online zapewni wszystkim graczom mnóstwo wyzwań w drodze do endgame’u, jak np. zadania grupowe, lochy i obszary różnych poziomów.
- Jak duży nacisk rozgrywka kładzie na grę w grupie, czy samotnicy również znajdą coś dla siebie?
- Revelation Online zaadresowane jest zarówno do miłośników samotnej rozgrywki, jak i dla tych, którzy wolą mierzyć się z wyzwaniami w grupie.
- Jak dużą rolę w rozgrywce będzie odgrywał system PvP/Pk na etapie endgame?
- System PvP został zaprojektowany tak, aby odegrać równie istotną rolę, co PvE. Na etapie endgame’u istnieje mnóstwo ciekawych trybów i zadań PvP, np. sezony aren, specjalna strefa PvPvE, oblężenie zamków, wyzwania GvG pomiędzy serwerami itd.
- Jakie atrakcje PvE (endgame) przygotowano dla graczy?
- Na entuzjastów rozgrywki PvE na maksymalnych poziomach czekają m.in. rajdy, wydarzenia, codzienne zadania oraz budowa twierdzy gildii i wiele więcej.
- Czy gra oferuje system dynamicznych eventów, wydarzeń specjalnych?
- Tak, gra i nasz community team będą troszczyć się o wydarzenia specjalne.
- Otrzymamy system daily quest? Jeśli tak, to na czym będzie polegał i co oferował graczom?
- W chwili obecnej możemy jedynie potwierdzić, że gra będzie posiadała system daily quest.
- Jakie profesje znajdziemy w systemie Craftingu oraz jak dużą rolę crafting odgrywa w ekonomii świata gry?
- W systemie craftingu znajdziemy profesje, dzięki którym gracze stworzą przedmioty najwyższych poziomów.
- Jak planujecie walczyć z największą plagą gier MMO, czyli z botami oraz sprzedawcami złota?
- Stworzyliśmy systemy do walki z tymi zjawiskami, ale nie mogę zdradzić szczegółów ich funkcjonowania. Na pewno będziemy mieć członków zespołu, którzy będą aktywnie wykrywać i analizować niepożądane zachowania graczy.
- Nowe konta będą w jakiś sposób ograniczane, chodzi o przekazywanie przedmiotów/złota poprzez trade oraz pisanie na czacie globalnym?
- Community managerowie będą walczyć z tym rodzajem reklamowania i zachowania. Mistrzowie Gry będą mieli kontrolę nad kontami.
- Jak duże możliwości personalizacji bohatera otrzymamy? Czy będziemy mogli samodzielnie rozdysponować statystyki oraz umiejętności naszego czempiona?
- Stworzenie bohatera to tylko początek, gracze otrzymają liczne możliwości personalizacji, np. dostosowanie niektórych zaklęć i bezpośredni wpływ na statystyki. Szczegółowe opcje personalizacji zostaną podane niebawem.
- Czy w grze występuje system ulepszania przedmiotów?
- Tak, planujemy wprowadzić taki system. Umożliwi on m.in. zmianę koloru przedmiotów.
- Gra oferuje system latania, ale czy oprócz tego otrzymamy również system wierzchowców?
- Tak, gra będzie oferować duży wybór egzotycznych wierzchowców, które będziemy mogli ujeżdżać i na nich latać. Pojawi się także jeden wierzchowiec, mogący przetransportować aż do 50 graczy jednocześnie.
- Czy gra posiada system towarzyszy? Jeśli tak to będą one jedynie dodatkiem wizualnym czy będą nas wspierać podczas walki lub dawać dodatkowe statystyki?
- Tak, Revelation Online będzie oferować towarzyszy, będą oni jednak wyłącznie dodatkiem kosmetycznym, bez aktywnego wpływu na inne aspekty gry.
- Czy gracze otrzymają możliwość posiadania własnego domostwa? Jeśli tako do jak mocno będzie rozwinięty ten aspekt rozgrywki?
- W momencie premiery gracze będą mogli zbudować twierdzę dla gildii, która będzie miała także wpływ na rozgrywkę poszczególnych jej członków. Możliwość podsiadania własnego domu zostanie wprowadzona już po premierze na rynkach Zachodnich.
- Na zakończenie może w kilku zdaniach podsumujcie, co wyróżnia Revelation Online na tle setek innych gier MMORPG dostępnych na rynku.
- W dniu premiery Revelation Online będzie oferował ogrom zawartości, ale główny nacisk kładziemy, na jakość tego, co gracze otrzymają. Przygody, wolność latania i obszerny system zadań zapewnią graczom znakomitą rozrywkę, a rozbudowane funkcje PvP oraz interesujące mechanizmy gildii uczynią ją zupełnie wyjątkową, obiecuję!