Nowa mechanika walk o twierdze jaką zobaczymy na europejskich serwerach Aiona tak naprawdę nie jest niczym nowym ponieważ ten system już jest w grze i był wprowadzony wraz z aktualizacja 4.71 i gra korzystała już z tego rozwiązania podczas oblężeni fortecy Anoha. Zastosowane rozwiązani na tyle spodobały się administracji że postanowili ten system rozszerzyć na wszystkie dostępne w grze twierdze. Nowa mechanika polega na tym że jeśli jakiś legion podbije zamek ma możliwość jej obrony tylko raz, za następnym oblężeniem twierdza automatycznie przechodzi w posiadanie Balaurów i trzeba ją zdobywać na nowo. System ten ma na celu urozmaicenie walk o twierdze, oraz zwiększenia szansy na podboje dla słabszych klanów. Teraz często spotykamy się z sytuacją że mocne gildie panują nad danymi twierdzami wiele miesięcy a obrona jest na tyle silna że zdobycie ich jest bardzo trudne, od teraz ma się to zmienić.